למר זאב וורמברנד שלום רב,
שמי רן מלמד
לקוח שלכם כבר 55 שנה. כן, מאז היוולדי. אני וכל המשפחה. ידענו עליות ומורדות ביחסינו עם הקופה אבל אני כותב אליך עכשיו מתוך סוג של תסכול עמוק.
רציתי לספר לך על שני דברים שקשה לי איתם עכשיו מאד בכל הנוגע לקופת החולים שאתה עומד בראשה.
 
הסוכרת שלי
אין מה לעשות הסוכרת שהתגלתה אצלי לפני כארבע שנים הרימה את ראשה הנורא לפני מספר שבועות. המספר 333 הופיע על צג מכשיר הבדיקה שלי ומאז אני בנסיונות להגיע לאיזון. כרגע בשורה התחתונה יש שני מהלכים שמתרחשים במקביל.
המהלך הראשון – התוודעתי למזרק האינסולין. כן כן. התחלתי להזריק בשיפולי הבטן. זה עדיין לא עוזר. כנראה בגלל תרופות אחרות שאני נאלץ לקחת בשל בעיות נשימה קשות ועוד. המהלך השני כבר נוגע לטיפול קצת יותר ארוך טווח. המשקל שלי שהוא, איך אני קורא לעצמי, מאותגר משקלית, עומד היטב בכללי הזכאות לניתוח בריאטרי. אפשר אפילו היה להגיד שבמצבי זה די דחוף כי רוב הרופאים, כולל אלו שבמרפאת הסוכרת בירושלים, אומרים שהניתוח יכול לפתור את בעיית הסוכרת די בקלות. אבל, וזה אבל די משמעותי. כדי לבצע את הניתוח צריך כל מיני בדיקות חודרניות ואחרות, מפגשים עם רופאים ויועצים וזה פשוט לוקח זמן. אז יושבים מול המחשב ומנסים להזמין תור. אחד יכול בעוד חודש והשני בעוד חודש וחצי, את הבדיקה רק בעוד שלושה שבועות ויועץ אחד בכלל רק בעוד חודשיים. אז מה עושים? מבררים אם אפשר לעשות את הבדיקות במהירות ובאופן פרטי. התשובה כמובן שכן. "5,000 ש"ח ותוך יומיים כל הבדיקות מבוצעות ותוך 10-14 יום נוספים גם נבצע את הניתוח עם המנתח שבחרת (בהסדר עם הקופה כמובן כדי שלא יעלה כסף).
ואני באמת רוצה לשאול אותך. הניתוח הבריארטי הוא טרנד. אבל לחלק מהאנשים הוא הצלה אמיתית. לא כזו שתפתור להם את המראה ותסייע להם יחד עם ספורט ותזונה חדשה להרגיש כאילו עולם חדש נפתח בפניהם, אלא כזו שהיא באמת יכולה להציל אותם. האמת? כך בדיוק אני מרגיש עכשיו. שאני זקוק להצלה. אז נכון, אני מניח שאם אתאמץ אצליח למצוא את 5,000 הש"ח ואעשה את הבדיקות מהר, אבל זה נוגד את כל ערכי הקיום הבסיסיים שלי. את מה שאני עושה ב- 18 השנים האחרונות כסמנכ"ל עמותת "ידיד". מה קורה עם אלה שאין להם את היכולת לשלם. כמה הם יצטרו לסבול. אולי כל מה שצריך לעשות זה לארגן את מערכת העבודה של קופת החולים בצורה שכזו שחולים עם הרבה מספרים אדומים בגליונות הבדיקה שלהם יזכו למערכת הרבה יותר מהירה של תורים ליועצים ומומחים למיניהם כדי שהפעולות לשפר את איכות חייהם וגם להצילם יבוצעו במהירות הרבה יותר גדולה?
 
הפיברו
אין מה לעשות, גם את זה יש לי בין שאר המחלות והצרות הרפואיות. ואני חי איתה כבר יותר מ- 19 שנים ומתמודד. ולא ממש מקטר. ומנסה תרופות בהתוויות השונות. ועל חלק מוותר כי תופעות הלוואי נוראיות. ועל טיפולים אלטרנטיביים אין ממש על מה לדבר כי זה לפחות אצלי לא במקום עדיפות גבוה. אבל לאחרונה, כן ממש לפני מספר שבועות התברר לי שבאסף הרופא יש טיפול חדש בתא לחץ ושזה עוזר. איך אני יודע? האמת היא שלא יודע, רק מתגובות שאני קורא ושומע, בעיקר מנשים הסובלות מפיברו. הן אומרות שזה פשוט עובד. אחרות כמובן אומרות שלא.
אבל התקשרתי, ביקשתי לבדוק אם אני יכול לעשות את הטיפול. אולי סוף סוף משהו יעזור בשורש של הדברים. בשורשם של הכאבים. האחות היתה ממש נחמדה. הסבירה לי מה זה תא לחץ ואז בתשובה לשאלתי ירתה את המידע הבא – 10 טיפולים עוקבים, 1500 ש"ח לטיפול, לא מוכר בקופת חולים.
אמרתי תודה וניתקתי את השיחה.
ואני, שבאמת חושב שהבריאות שלנו חייבת להיות שוויונית עדיין מתעקש. נכון, 15 אלף ש"ח זה לא סכום שאי אפשר להתאמץ ולגייס אותו, אבל רגע, סליחה. זה כן.אני מכיר לא מעט נשים שחולות בפיברו, שאין להן איך לגייס את הסכום הזה. אין להן יכולת לקבל הלוואה בבנק. אז מה, שהן תלכנה לשוק האפור? השחור. לא. הן פשוט תמשכנה לסבול בזמן ששם באסף הרופא יש, אולי, מזור לכאבים שלהן.
 
מר וורמברנד. קוראים לי רן מלמד, אני חולה בפיברומילאגיה, בסוכרת ובעוד כמה "מציאות" ואני אמשיך להלחם עד שכל חולה יוכל לקבל את התרופה שתעזור לו להתמודד עם הכאבים והמחלות.
מה דעתך לעזור לי לפחות בבירוקרטיה של קופת החולים?
 
בברכה,
רן מלמד
 
העתק:
ח"כ יעקב ליצמן, שר הבריאות
ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות
מר משה ברסימנטוב, מנכ"ל משרד הבריאות
 
ואתם שוב מוזמנים לעשות לייק ולשתף. כי רק ביצירת שיח ציבורי רחב זה יעבוד.

כתיבת תגובה